Saye Sayang Kamuuu...

Saye Sayang Kamuuu...

Rabu, 5 Mei 2010

ade macam2 storey aku nak cite...

last week ari rabu (28.4.10) cam biase lepas amik adam kat nursery tetibe aku rase bdn aku cam x sedap jeee...
bile tibe malam terus aku mengigil kesejukan rupe2nyer aku nak demam, kebetulan pulak nursery adam tutup 4 ari coz ade budak suspected H1N1...
udah ler aku demam.. entah macam mane adam pulak tetibe demam jugak... adus sudah jatuh ditimpa tangga pulak...
manelah demam aku nak kebah, sambil demam kene plak jage org demam...
sib baik adam x byak ragamnyer..
aku shortcut jelah erk.. ari khamis g kinik memang kompom demam tinggi 38 pas2 dok bg aku rest 2 days... cian sofea aku x dapat g amik die takut nanti berjangkit pulak demam...
lepas tu ari ahad aku g kinik lagi coz ubat dah abis tapi demam x baik lagi...
atlast aku decide nak g amik bloodtest je kat kk... tapi kali ni aku pg ngan adam jee... coz hubby aku keje..
entah camne aku rase badan aku terlalu lemah, sib baik aku rase cam nak singgah umah mak aku dulu... pas2 aku ajaklah mak temankan g kk...
alhamdulillah adam ok negative H1N1 kirenyer die demam biase je..
lepas balik singgah kedai, mase kat kedai tibe2 aku rase cam nak pitam... panik aku dibuatnyer.. aku try gak bawak kete.. tapi aku x terus balik rumah aku just berehat kat umah mak aje..
mase aku tgah baring tetibe aku rase sesak nafas n kaki dan tangan aku jem... aku cepat2 suh mak aku urut2 kaki aku.. dgn pantasnyer aku terus call hubby aku suh die balik...
bile dipikir2kan balik sib baik mak aku ade kalo tidak x taulah ape jadi kat aku...
lepas tu aku n hubby terus g klinik, pas2 dok amik bacaan BP tetibe BP aku x leh bace coz terlampau rendah.. terus aku direfer ke hospital sg.buloh..
sampai je di sane, sekali lagi kaki n tangan aku jem lagi... ape lagi aku pun terus di bawak ke emergency room...
lepas dok dah check segala2 rupe2nyer air x cukup dalm badan aku... maybe mase aku demam aku x lalu nak makan n minum...
apelagi 3 botol air masuk dalam badan aku, adus azab aku rasekan... sakit2 badan aku...
now aku dah ok cikit cume rase cam kaki n pale aku ni macam org yg dah lame x bangun2...
kirenyer seminggu aku MC.. lame betul rimas aku dibuatnyer...
x sabar aku nak tunggu esok, coz aku nak amik sofea kat kampung cam lame je x jumpe die...
betapa rindunyer aku kat anak pompuan aku tuh...

moral of the storey.. agak2 kalo korunk demam ke ape byakkanlah minum air jgn jadi cam aku.... kan dah menyakitkan diri sendiri... hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan